وب سایت رسمی سید ذبیح الله موسوی

زبان هنر، زبان گویا و همه‌فهمی که نیاز به ترجمه ندارد

وب سایت رسمی سید ذبیح الله موسوی

زبان هنر، زبان گویا و همه‌فهمی که نیاز به ترجمه ندارد

درود بر شما ..

خبر تلخ و ناگهانی و ناباورانه بود . وقتی خبر در گذشت این هنرمند رو تلفنی ، شنیدم بسیار اندوه گین شدم . با خودم گفتم ای کاش این خبر هم کذب باشد . اما وقتی از منابع موثق خبر رو مرور کردم ، دیگر باورم شد که استاد گلپایگانی ،  این گویای خاموش ، خاموشی جاودانه ای رو برگزید .  استاد گلپایگانی در طول حیات هنری اش بسیار مورد بی مهری قرار گرفت . ولی مهر ورزی را پیشه خود می‌دانست.  

با مرور کارنامه هنری استاد گلپایگانی در می‌یابیم که استاد خدمت بزرگی به موسیقی ایرانی کردند . و بر خلاف برخی آواز ها که بوی مردگی و کهنگی می‌دهد،  آواز استاد گلپایگانی ناب و بی نظیر بود . مرد حنجره طلایی بهترین صفت برای او به شمار می‌رفت.  که واقعا شایسته آن بود . 

استاد گلپایگانی در زندگی خود همواره مهربانی ، تواضع و گذشت را سر لوحه کار خویش قرار داد . و هیچ گاه در پی ثروت اندوزی نبود . و همواره در سخنانش از عشق به همنوع و انسانیت ، اشاره می کرد.

 بزرگانی چون  : فریدون فرخزاد ، جهان پهلوان تختی ، بانو مهستی از دوستان وی به شمار می‌رفتند.  

اساسا سخن گفتن از بزرگانی چون اکبر گلپایگانی ، در این سطور امکان‌پذیر نیست . و بنده هم آنچنان که باید و شاید نمیتوانم حق مطلب رو ادا کنم . 

چرا که لحظه لحظه زندگی این مرد بزرگ ، خود ، داستانی  خواندنی است . 

تابلوی گویای خاموش 

از قول زنده یاد قیصر امین پور ،( چقدر زود دیر می‌شود ). 

نزدیک ۲ سال پیش یکی از آثارم رو در زمینه حکاکی ، به استاد اکبر گلپایگانی اختصاص دادم که تصمیم داشتم در بهمن ماه ۱۴۰۱ و در سالروز تولدشان  به ایشان تقدیم کنم .اما متاسفانه بنا به دلایلی موفق این کار نشدم و تصمیم گرفتم تا در سالروز تولد استاد در سال جاری این اثر رو تقدیم استاد کنم که متاسفانه دست تقدیر ، برای استاد سفری بی بازگشت رو رقم زد . 

و چقدر زود دیر شد . 

در پایان این نوشته ..

در گذشت استاد بی بدیل موسیقی ایران زمین ، استاد اکبر گلپایگانی را به خانواده محترم آن مرحوم و جامعه بزرگ هنری تسلیت می‌گویم 

 

 

  • مدیر وبسایت : فاطمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی