وب سایت رسمی سید ذبیح الله موسوی

زبان هنر، زبان گویا و همه‌فهمی که نیاز به ترجمه ندارد

وب سایت رسمی سید ذبیح الله موسوی

زبان هنر، زبان گویا و همه‌فهمی که نیاز به ترجمه ندارد

هنر ، پدیده ای شادی آفرین

چهارشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۶:۳۲ ب.ظ

درود فراوان 

پدیده شگفت انگیز هنر و تاثیر شگرف آن بر روحیه انسان نکته ای اجتناب ناپذیر است . هنرمند با خلق اثر هنری ابتدا به آرامش رسیده و با ارائه ی آثارش خود حس درونی خود را به مخاطب تفهیم می‌کند.  

رابطه دنیای امروز که دنیای خشونت ، و بی مهریست . و انسان امروز تشنه محبت ، آزادی و مهربانی است . و چه زبان گویایی است ، زبان هنر ، که با آن می توان  عشق را تقدیم مردم کرد .

هنرمند می‌تواند ، با خلق یک اثر هنری روح و قلب خود را جلا دهد و دیگران را در این امر سهیم کند .

هنر در حقیقت گفتگو با خداست .

     در حقیقت زمانی که یک هنرمند اثری هنری خلق می‌کند، به نوعی عبادت می‌کند،  

خداوند بزرگ مظهر زیبایی و خلق زیبایی است ، قطعا اگر بخواهیم از  بزرگترین نقاش طبیعت یاد کنید باید نام خدای باری تعالی را بیاوریم ، حال وقتی یک نقاش در خلق آثارش از طبیعت الهام می‌گیرد،  در واقع از خداوند بزرگ استمداد گرفته ، که این خود کمتر از عبادت نیست . 

در زمینه دیگر هنر ها هم می‌توانیم شاهد مثال بیاوریم ، بعنوان مثال ؛ موسیقی دستگاهی ما نیز از صدای پرندگان الهام گرفته است ، و پرنده هم مخلوق خداست ، بنابرین هنر مخصوص ذات باری تعالی است .و هنرمند در واقع از آثار معبود بی همتا ، وام می‌گیرد تا اثری را خلق کند . 

و ما تا جایی می‌توانیم پیش برویم که در فلسفه  عشق هم رد پای خدا را پیدا کنیم . در عشق زمینی ، عاشق روی معشوق را چون تصویری فرض می کند ، که فقط خداوند بزرگ آنرا ساخته و پرداخته است ، و اگر عشق زمینی پاک و راستین باشد ، تبدیل به عشق الهی شده و عاشق در روی معشوق ، خدا را می بیند و به عمق توانایی خداوند در خلق روی معشوق پی برده و متحیر می‌شود.

بنابراین هنر با زیبایی و نشاط و جاودانگی همراه و هم قدم  است ، جاودانگی بدان معنا که اثر هنری مانا و یاد هنرمند تا همیشه تاریخ ماندگار است . چندان که شاعر فرموده است : 

هرگز نمیرد آنکه دلش،زنده شد به عشق     ثبت است بر جریده عالم دوام ما 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • مدیر وبسایت : فاطمه

نظرات  (۲)

  • محمد محبوبیان
  • سلام . مطالب شما  در عین سادگی بسیار گویا و قابل درک هستش. بسیار عالی بود .

    سلام.

    مدتهاست با اثار و فعالیت های آقای موسوی آشنایی کامل دارم . لطفا وی را بیشتر معرفی کنید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی